پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118752
آخرين روزهاي حيات يک گروه 60هزار نفري/ تنفر مردم عراق داعش را شکست داد
تاریخ انتشار : 1393/06/12 09:16:09
نمایش : 1672
داعش که با حمايت کشورهايي در منطقه و خارج از ان توانست پيشروي هايي را در عراق داشته باشد امروز به بزرگترين نگراني براي کشورهاي حامي خود محسوب مي شود.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بيش از دو ماه از ورود گروهک تروريستي داعش به عراق مي‌گذرد که در اين مدت اين گروه تروريستي با حمايت هاي همه‌جانبه رژيم کودک کش اسرائيل و آمريکاي جنايتکار توانست خون بسياري از مردم مظلوم عراق را بر زمين بريزد.

بر اساس اعترافات فرماندهان داعشي که به اسارت ارتش عراق درآمده اند و همچنين تحرکاتي که در عراق بوده است، تعداد نيروهاي داعش 60هزار نفر برآورد شده است که 20هزار نفر آنها از 80کشور جهان در عراق جمع شده اند.

بر اساس اين گزارش‌ها تعداد زيادي از اين نيروها، همان نيروهاي بعثي در عراق هستند که به مردم عراق خيانت کرده اند و گروه تروريستي داعش با همکاري اين نيروها توانست به سه استان نينوا، صلاح الدين و الانبار با برنامه ريزي قبلي وارد شود.

به نظر مي رسد هدف داعش از ورود به اين استان ها در ابتدا نيز همين بوده است که با وجود ترکيب نيروهاي بعثي در اين استان، تسلط بر اين استان ها براي داعش راحت‌تر خواهد بود و اگر عراق بخواهد حملات گسترده اي عليه داعش انجام دهد مجبور به کشتار مردم عادي در اين استان‌ها مي‌شود.

اين گروه تروريستي با اين ايده مي خواست درگيري‌هاي گسترده داخلي و جنگ تمام عيار شيعه و سني به راه بيندازد و کنترل عراق را از دست نوري مالکي خارج کند که خوشبختانه با تيزبيني نوري مالکي از اين جنگ داخلي جلوگيري شد.

با امتناع و احتياط مالکي از حمله گسترده به اين مناطق، عملا اين نقشه به شکست انجاميد و هرچه زمان مي گذرد اختلافات و انشعابات در بين نيروهاي عمل کننده داعش در اين مناطق زيادتر مي شود.

تا خير و يا عدم پرداخت حقوق به افرادي که از کشورهاي مختلف آمده اند و اختلاف بر سر تقسيم غنائم از جمله علل بروز اختلاف و انشعابات است که هر روز اين اختلافات افزايش مي يابد.

به خاطر دزدي ها و تجاوزاتي که اعضاء اين گروه تروريستي به مردم اين مناطق داشتند ساکنين اين مناطق عليه گروه تروريستي داعش جبهه گيري کردند و عليه اين گروه تروريستي وارد جنگ شده اند و همين موضوع باعث کند شدن پيشروي ها و يا نگه نداشتن مناطق تصرف شده از سوي داعش شده است.

همچنين درگيري‌ها و برخورد تندي که عليه اقليت ها، مانند ترکمن ها، زرتشتي ها، ايزدي ها و مسيحي ها صورت گرفت تنفر عمومي مردم منطقه را نسبت به داعش باعث شده است؛ به طوري که نيروهاي مردمي با انسجام بيشتري به مبارزه با اين گروه تروريستي برخاستند.

نمونه اين مبارزات مردمي را در منطقه آمرلي مي توان ديد که اين گروهک تروريستي نتوانست پس از دو ماه محاصره اين منطقه بر اين منطقه مسلط شود و در نهايت ارتش عراق با همکاري نيروهاي مردمي اين منطقه را از وجود تروريست‌ها پاکسازي کرد.

برخي از سرکردگان داعش که به اسارت ارتش عراق درآمده اند پرده از حمايت عربستان برداشته و اظهار کردند که تمام مطالبي که عليه شيعيان در فضاي مجازي منتشر مي‌شود با حمايت و هماهنگي عربستان و به منظور تفرقه ميان شيعه و سني است.

در واقع يک مرز رسانه اي در عربستان شکل گرفته که هدايت اين تبليغات و اين اخبار را بر عهده گرفته است که بيشتر آنها دروغ و اغراق آميز بوده و براي تحريک شيعه و سني عليه هم صورت مي گيرد که آنها هم وارد جنگ با داعش در عراق بشوند که داعش از اين طريق به هدف خود که به راه انداختن جنگ شيعه و سني است، مي‌رسد.

اين گروه تروريستي که هرگز فکر نمي‌کرد با اين چنين مشکلاتي مواجه شود، اين روزها نفس هاي آخر حيات خود در عراق را مي‌کشد و کشورهاي اروپايي و آمريکايي از بازگشت تروريست ها به کشورهايشان به شدت نگرانند تا جائي که تمام تلاش خود را براي نابودي اين گروهک در داخل عراق به کار بسته اند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html